Dag 24


"Alt det jeg gør forkert - når jeg er sammen med Edith, så er det ikke forkert. Så er det rigtigt."
"Jeg venter bare på toget til Paris.
"Det føles som huden man har på øjenlågene."

I dag så jeg filmen Skyskraber. For første gang i mere end et år. Filmen, som jeg lagde mere vægt på end mit eget liv sidste efterår. Filmen, som jeg havde glædet mig til at se i hele fem måneder. Filmen, som jeg så to gange i biografen - første gang til forpræmiere sammen med Maya og anden gang gratis med Barometeret. Billedet ovenover er taget lidt efter forpræmieren, hvor vi ledte efter et sted at spise vores takeaway aftensmad. Det slår mig, hvor meget jeg egentlig har ændret mig siden dette billede blev taget. Dengang troede jeg på at alt det små og det store i livet havde betydning, og at jeg var noget særligt fordi jeg var barometerbarn. Jeg var lige netop begyndt med at finde mig selv, og derfor kom Skyskraber til at betyde en helt del for mig. Jeg var i samme stadie som Jon var i filmen.

Alle disse minder og følelser, der var gemt væk, blev fundet frem i dag. Og inde i mit halvvoksne 16 årige jeg kneb jeg en indvendig tåre og følte mig som 15 igen. På en måde er jeg flov over den person jeg var, men jeg ved at uden hende ville jeg ikke være til i dag.

2 kommentarer:

  1. TILLYKKE! Og åårh, et sødt billed! Jeg beklager, at jeg ikke har skrevet tillykke før nu - har været lidt afskåret fra facebook de sidste par dage..

    SvarSlet
  2. TUSIND TAK! Haha det gør intet, det er altså vildt sødt at du tager dig tid til at sige tillykke til mig. Håber du har det godt!
    Kram

    SvarSlet